fredag, juli 06, 2007

Woop! (skrivet 3/7, Mora)

Whoop!

Jag kännde verkligen för att uppdatera min blogg nu. Problemet är bara att det inte finns internet här hos mormor. Vilket är lite tråkigt. Jag som har skaffat mig en mic och allting! Det verkar som att det är skype som gäller. Eller i alla fall enligt min vän Anders ;-). Men det är säkert roligt. Plus att jag nu kan spela in låtar om jag vill. Men jag sjunger verkligen inte speciellt bra har jag insett. Jag jobbar på det!

Jag har bestämmt mig för att chansa på teoriprovet på fredag ändå. Trots att jag inte alls har pluggat teori på ett bra tag nu. Så jag ska precis ta och försöka plöja hela körkortsboken (320 sidor) på två kvällar nu. Får se hur det går. Men eftersom det bara kostar 180 kr att göra provet, och nästa tid om jag skjuter på det kommer att bli runt 28 augusti, så tänkte jag (och pappa, och Olof, och...mamma? men inte mormor, som inte förstår sig på det där med att ta ledigt en dag) att det är lika bra att go for it lixom. So that’s what I’m gonna do, go for it! Men för att gå tillbaka till det svenska språket, vad har jag att förlora? 180 kr. Om man inte väljer att se det från mormors synvinkel, 800 kr. Och när jag tänker efter så är ju det en hel del. Men åter till min synvinkel, vad är 800 kr mindre än 14 100 kr? Jo, faktiskt 13 300 kr. Men ändå. Det är inte så mycket?
Så...jag tror att jag har bestämmt mig för att ändå ta ledigt fredag och åka till Falun och göra provet. Jag vill ta det där satans körkortet nu nån gång, nu när jag till och med har bil och...

Just fan jävlar! Det har jag inte skrivit. Jag är en sjukt stolt och lycklig ägare av en silverfärgad Audi A3 -02. Helt underbart fin är den, min älskling! Jag är så otroligt tacksam..det finns faktiskt inte ord för hur glad jag är. Ska lägga upp någon bild på den sen när jag kommer hem.
Om jag nu ska skriva teorin på fredag så kommer mina älskade och otroligt saknade föräldrar och hämtar mig på torsdag...i övermorn!!! J

Idag så har vi varit på Valhall (området heter så) och kämpat heela dagen, 8 timmar. Vi, jag, Olof och Emelie. Nu när Olof oxå jobbar med oss, eftersom Hasse har semester, har vi delat upp oss. Eftersom vi nu har 2 med körkort. Så Bea och Johanna har Matilda (bilen), och jag saknar henne. Tycker inte alls lika mycket om Manne (den andra bilen) L
Och just de! Imorn ska vi ut och fika på choklad caféet efter jobbet. Dom vill ha med mig på det där töntiga turisttåget som går genom mora oxå, bara för att vi ska skämma ut oss ;) Men jag hoppas jag slipper, för jag skulle behöva springa in på cubus och köpa den där tunikan och shortsen som jag provade igår. Och kanske en svart tubtop också. Förresten, tack Olof, för att du aggerade packåsna till mig när jag provade kläder. But I won’t feel guilty cuz U owe me! ;) Skulle dessutom behöva hitta på ett par nya snygga solbrillor. Men jag kanske kan få med mej någon trevlig vän på kupolen? Girls? Jen? J

Slutligen vill jag bara säga: Tack för att du finns, du vet att jag försöker!

Och nu så ska jag gå och plöja körkortsbok, och senare blir det att kolla färdigt på Pretty Woman med mormor J

/L

Inga kommentarer: