torsdag, januari 03, 2008

Nyårsväskan

Ja, såhär blev då väskan som jag pratat så mycket om. Min egen version av topshops röda lilla väska i läder. Min är i rött lack, det som blev över när jag sydde mean girls-kjolarna till mej och Jenny (har fortfarande massor över, så det blir nog en och annan necessär och sminkväska så småningom), silverdetaljer istället för guld, och ett par nitar från ett gammalt nitskärp ;) Fodret (det som fastnade i dragkedjan och på något sätt behöver förbättras) gjorde jag av en gammal scarf med ett mönster av ränder i svart och vitt. Och eftersom jag inte hade så mycket tid på mej, då jag sydde den kvällen innan nyårsafton, så hann jag inte köpa någon dragkedja, så jag klipte sönder en gammal dragkedjs-tröja och tog dragkedjan från den. Så det här är en väska som är tillverkad på en massa rester, även kedjan är en nyckelkedja, sedan en karbinhake jag hittade i en låda och en nyckelring. Allt här är återanvänt.
Men jag måste ha lyckats, för folk på festen trodde jag ljög när jag sa att jag sytt den själv.
Jag är nöjd :)



Min egentillverkade nyårsväska

1 kommentar:

Anonym sa...

Den blev ju hur bra som helst!