tisdag, januari 01, 2008

Gott Nytt År!

Jag har nästan precis kommit hem från Lovisa, där jag fick låna en sängplats för natten. Johanna, min katt (en av fyra) sitter i mitt knä som vanligt. Jag sitter och känner efter om jag är bakis, men det är jag nog fakiskt inte. Inte mycket i alla fall.

Jag skulle fixa mej och sedan åka hem till Elin för att åka med henne hem till Lovisa där vi skulle fixa det sista och sedan äta middag. Men jag blev jättesen och jättestressad, men till slut så var jag ändå bara 10 minuter försenad så det löste sig. Och så fick jag hjälp av min söta mamma med sminket, för det är hon så bra på :)
Middagen var delicious, kyckling, klyftpotatis, beasås och grekisk sallad. Elin stod för efterrätten som var antingen jordgubbsfromage eller chokladmousse. Så efter god mat och desert var det dags att traska hem till petra, där själva festen var. 300 meter sa Anna, 700 meter sa Elin, bullshit! säger jag, det var minst en kilometer, och iskallt. Men ändå mysigt :)
Festen var najs, många nya människor, och en del man träffat förut. Och en del gamla klassisar från 9D :) Loviiiisa och Furedal. Det var dans, det var prat och det var en del nikotin och röda läppar. Vid tolvslaget stod vi allihop, ca 25 pers nere på bryggan och skålade med champange, och önskade varandra ett gott nytt år. Och sedan satt jag och Anna till kl 3 och spelade black jack med djävulen själv och hans assistent, Jenny.
Bakiskäket när vi kom hem till Lovisa var kall klyftpotatis som vi dippade i cream cheese med vitlökssmak.
Och kvällens klädsel var en svart tyllklänning och en kort svart tjöja med dragkedja, båda från H&M, svarta strumpbyxor, mina nya skor och min egentillverkade väska :) Tyvärr har dragkedjan nu fastnat i fodret, men bilder kommer så fort jag lyckats öppna väskan!'

Nu är det dags att dra ner och kolla på film och slappa! Och dricka varm choklad med spraygrädde.

Love/L.

Inga kommentarer: